martes, 17 de noviembre de 2009

Educació 2.0


Educació 2.0








El passat 5 de novembre, com ja sabeu, vam poder assistir a la conferencia que va fer Xavi Giró sobre el nou marc d’interacció, col·laboració i comunicació social de la Web 2.0.

Primer de tot comentar que em va agradar bastant la conferencia, ja que em va semblar amena i molt profitosa per tots aquells que ens considerem uns immigrants digitals de les noves tecnologies. Realment, vaig aprendre o al menys vaig sortir amb les idees més clares respecte aquest món virtual i aliè a la realitat: Internet.
Dir també, que durant la conferencia vaig anar apuntant unes pàgines webs que em van semblar interessants i m’agradaria compartir-les amb vosaltres, però no trobo el paper on vaig apuntar-les!

Respecte al que fa la conferencia, primer va parlar sobre com definiríem Internet, per alguns es Google, per altres només un sèrie de pagines concretes... però vam arribar a la conclusió que Internet és com un tub de pàgines plenes d’informació.
Després, d’aquest intent de poder definir-ho va fer-nos una breu explicació sobre els inicis dels ordinadors i dInternet.
I abans d’explicar-nos en que consisteix la Web 2.0 en concret, primer va fer referència a la Web 1.0, aquesta la definiríem com la web tradicional on el internauta trobava la informació que necessitava i res més. Però la Web 2.0 va més allà, es aquella pàgina on el internauta pot trobar informació i a la vegada ser el creador de nova informació, és a dir, ser subministradors dels continguts. Com per exemple: youtube, wikipedia, facebook...

Però com uniríem l’educació amb aquesta innovació de la web 2.0? és una millora o tot el contrari? Els estudiants ens adaptarem? Seria un espai comú on tots poguéssim aportar, participar i col·laborar per completar una educació molt més rica en coneixements, i potenciar la participació, la creativitat i la interacció.

Fa poc es va decidir introduir ordinadors a les aules de les escoles, o sense anar molt lluny, aquí a la Universitat hi ha el que diem el Campus Virtual un espai on tots som membres i interactuem amb la informació que cadascú va aportant.

Suposo que aquest avenç és com tot, té la seva part positiva: crear una xarxa comuna de coneixement i per altra banda, fa que perdem més el contacte humà entre nosaltres.

No hay comentarios:

Publicar un comentario